fbpx

Pozycjonowanie czy AdWords

Odpowiedź na często zadawane pytanie

Pozycjonowanie białystok
Google Adwords

Google AdWords

Google AdWords jest formą reklamy oferowaną przez firmę Google. Google oferuje nam szereg różnych kampanii reklamowych, ale na potrzeby tego artykułu użyjemy tylko tej, która pozwala na wyświetlanie wyników reklamowych jako wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie zostało opisane już w wielu innych artykułach, ale w skrócie napisać można, że są to wszystkie działania podejmowane w celu polepszenia wyświetlanej pozycji w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie

Zalety

Pozycjonowanie
Google AdWords
+ Działanie długofalowe
Tradycyjne pozycjonowanie nie daje efektów od razu, czasami potrzeba pary, parunastu miesięcy pracy, żeby nasza witryna byłą w czołówce.  Efekty jednak utrzymują się dużo dłużej, niż czas zakupu pozycjonowania.
+ Koszta
Tak naprawdę pozycjonować swoją stronę można samemu, bardzo łatwo znaleźć w internecie informację na temat pozycjonowania.
+ Wysokiej jakości ruch na stronie
W przypadku pozycjonowania liczba przypadkowych kliknięć jest ograniczona. Powoli budujemy markę na runku, ale tym samym zdobywamy wartościowych klientów z możliwością współpracy na lata.
+ Masz wszystko pod kontrolą
Możemy dynamicznie reagować na to, jak zachowuje się rynek i jak odbierają nas odwiedzający witrynę. Mamy do dyspozycji dużo więcej niż tylko sposób wyświetlania strony w wynikach wyszukiwań.
+ Natychmiastowe efekty
Po stworzeniu naszej reklamy i ustawieniu kryteriów wyświetlania, nasza reklama zaczyna się pojawiać w sieci reklamowej Google.
+ Efekt WOW
Będąc na pierwszym miejscu, nawet jeżeli to tylko reklama, możemy zaimponować klientowi na tyle, że nasza marka zapadnie im w pamięci na tyle, żeby w przyszłości zawitał własnie na naszą witrynę
+ Płacisz tylko za kliknięcia
Na szczęście w kampaniach Google AdWords nie płacisz za każde wyświetlenie. Google obciąża nasz rachunek tylko wtedy kiedy ktoś kliknie w link naszej reklamy.
+ Google jest pomocne !
Google podpowiada nam słowa kluczowe, na które reagują odbiorcy, sugeruje nam w jakie grupy docelowe powinniśmy kierować, oraz co zmienić w swoich reklamach.

Wady

Pozycjonowanie
Google AdWords
- Brak szybkich efektów
Pozycjonowanie to raczej powolny proces, niedający natychmiastowych efektów. Pozycje w wyszukiwarce zdobywane są powoli, ale też długo się utrzymują.
- Pracochłonne
Prowadzenie i rozwijanie strony jest częścią pozycjonowania. Co więcej nie różni się zbytnio od prowadzenia biznesu i wymaga ciągłego kształcenia się oraz reagowania na zmiany na rynku.
- Wymaga pokaźnej wiedzy z zakresu SEO
Algorytm układający wyniki wyszukiwarki jest tak bardzo skomplikowany i chroniony przez autorów, że do tej pory nie potrafiliśmy go rozszyfrować. Co więcej nawet samo Google zatrudniało swojego czasu najlepszych analityków SEO na rynku, żeby zapewnić swoim usługom pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwań.
- Nigdy nie można być pewnym wyniku
Niestety, nigdy nie można zapewnić miejsca w „magicznej” pierwszej dziesiątce wyszukań. Na rynku jest wiele agencji reklamowych zajmujących się pozycjonowaniem, a jak wiadomo, konkurencja nie śpi. Jeżeli ktoś zapewnia, że zdobędzie nam wysokie miejsce, od razu możemy by pewni, że stosuje jedną ze złych praktyk, która na dłuższą metę przysporzy nam więcej problemów niż korzyści.
- Cena
Google AdWords kosztuje, co prawda sami ustalamy, ile chcemy wydać dziennie na reklamę, ale oczywiście im więcej zapłacimy, tym więcej będziemy widoczni.
- Mimo wszystko wysoka konkurencja
Wyświetlanie reklam w kampanii AdWords polega na wygrywaniu aukcji słów kluczowych, w których biorą udział “grube ryby”. Tak więc na wyświetlenie reklam na popularne słowa o dużym zasięgu, mamy mniejsze szanse niż rynkowi potentaci.
- Wymaga znajomości kampanii Google i emarketingu.
Jest 6 podstawowych typów kampanii, spośród których musimy wybrać tą, która nam pasuje. Potem musimy umiejętnie kierować tytułami naszych reklam, kierując się zasadami objętymi w algorytmie Google i szeroko pojętym emarketingu.
Google Adwords

Wnioski

Zarówno pozycjonowanie jak i kampanie AdWords mają swoje mocne strony, ale najlepsze efektu uzyskamy korzystając z obu jednocześnie – powoli pozycjonując się na wybrane słowa kluczowe i reklamując się za pomocą kampanii Google.

Z jednym i drugim radzimy sobie świetnie.

Wiemy jak cenny jest czas, którego nie ma nigdy za wiele.

Zajmiemy się pozycjonowaniem za Ciebie!

Adres

Białystok

663 320 665

adam@itaplus.pl

Follow Us

Loading...
Facebook Messenger for Wordpress
Share This